Раніше паперова книга скарг та пропозицій була була обов’язковим атрибутом і магазинів, і ресторанів, і салонів краси. Проте зараз доступні більш ефективні способи залишити відгук.

Нагадуємо, що Постановою Кабінету Міністрів України від 06 березня 2019 року № 168 «Про внесення змін до Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів” скасовано обов’язкове ведення Книги відгуків та пропозицій. А 2 жовтня 2020 року Інструкція про Книгу відгуків і пропозицій на підприємствах роздрібної торгівлі та у закладах ресторанного господарства, затверджена наказом Міністерства зовнішніх економічних зв’язків і торгівлі України від 24 червня 1996 № 349, втратила чинність.

Разом з цим, Законом України «Про звернення громадян» передбачено, що громадяни мають право звернутися до підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.

Сьогодні споживачі можуть передати свої скарги та пропозиції у такі способи: 

письмове звернення на поштову адресу суб’єкта господарювання; 

зателефонувати на гарячу лінію закладу; 

залишити відгук на офіційному вебсайті, сторінці в соціальних мережах чи в профілі Google закладу або на незалежних вебсайтах з відгуками (форумах).

У випадку, якщо на скаргу адміністрація закладу не реагує або не вдалось досягти згоди – споживач має право звернутися до територіальних органів Держпродспоживслужби за місцем проживання. Або направити офіційне звернення одним із наступних способів:

заповнити форму на офіційному вебпорталі Держпродспоживслужби;

скористатися чат-ботом у додатку Telegram за посиланням @derzhspozhivsluzhba_bot;

написати листа на електрону пошту econsumer-info@dpss.gov.ua.